Friday, April 18, 2008

Aku Itu Aku Ini.

walaupun aku kau pandang luaran
namun aku tidak seperti yg disangka luaran

demikian dalaman yg penuh dengan kenyataan
pendirian namun pengertian
tetap menyelubungi pendedaman

aku mahukan itu
aku mahukan ini
aku mahukan dia
aku mahukan semuanya..

aku mahukan itu ini dia semua..
kerana ' cahaya' itu saja yg bole merawat segalanya.






subhanaAllah..
perlahan - lahan, aku membuka pintu niat utk mengerjakan yg diperintah.
permudahkanlah Ya Allah, agar aku dapat berdiri sepenuhnya dikaki yg Kau berikan.
permudahkanlah perjalananku Ya Allah... kau ampunila dosa dosa hambamu ini Ya Allah.
ampuni dosa kaum muslimin dan muslimat..kerna aku tahu..
bumi sedang menghitung hari utk terbenam semuanya Ya Allah.
berikan kesempatan utk aku merasa semua nikmatmu.
berikanlah aku kesempatan utk membalas jasa kedua ibu bapaku..
berikanlah aku kesempatan utk memohon taubat dan perkenankan aku dgn pilihanmu Ya Allah.
berikan aku kesempatan utk menerima zuriat Ya Allah.
murahkanlah rezeki ku..kurniakan aku tubuh badan yg sihat Ya Allah..

Amin.
Amin Ya Rabbal A'lamin.

-mudah mudahan aku kuat pendirian, disingkirkan dari sifat bongkak dan riak. Amin.













(p/s : aku xpedulik ape org nak kata.)

1 comment:

Unknown said...

amin... sama-sama la kita berdoa agar kita sentiasa mendapat kasih dan rahmatNya