Friday, April 18, 2008

5 benda.



seperti yg dimuliakan selalu,
Mr On Fire yg men tag-tag.
(menurut En On Fire, beliau mengkehendaki saya utk menyenaraikan 5 benda yg dibuat ketika frust-trusan)

seperti yg tuan pengerusi majlis mahukan.
baeklah.serta merta sy akan kemukakan jawapan secara langsung.
walaupun tidak keluar dari kaca TV dan bukan kaca mata.







*sighhhh..taret napas dlmdlm.


5things to do when i am in a brokenMOD.

first :
aku akan bukak diari atau test-pad,dan sumpah ! aku tulis seberapa pantas ape yg aku rasa.dan itu jam,aermata yg meleleh tak merebak ke mana,cuma akan mengering kat kertas test pad tersebut.pastu,aku akan bukak diari dan aku akan terus menulis dan ketika itu,bila aku tengah tulis..time genting tiba..aku akan tersedu sedu dan lantas aku kemutkan kedua tgn kiri dan kanan dan benam muka aku kat atas kertas atau diari tu.pastu,aku akan menanges sepuas puasnya. kalao agak xtahan sgt,aku akan benam muka kat bantal.nanges sampai aku puas ati.saat tu,aku lebih gemar mengasingkan diri dan cuba berlakun utk happy dpn org laen walhalnya,aku tengah rabaq-

second :
aku akan jadi lebih tabah,itu pon lepas sebulan dua la.sbb time seblom tu..da tentu la aku punye muke bapak selebet la kan.rasa empty box da dlm jiwa.mana xnya,kita setia ..tp bila org wat taik tak rasa cam nak calit kat muka laknat tu?
bkn membenci,tp hakiki.oke.pastu,aku akan lebih gemar mencarut dgn sinis perkataan otometik ke org len yg cuba cuba mendekati dan bertanyakan itu dan ini.serius,bila aku frust.aku da xamek pedulik ade org kacak gila babi pon dpn aku cuba merayu itu ini.uiceh...hahahaha dan aku sebenarnya bkn pendendam.cuma aku xambek pedulik kalao benda yg da lepas lepas neh.kesimpulan, aku jadi tabah dan gemar memasang mp3 lapok aku sambel baca novel dudok mana mana(sekitar bandaraya la.luar,xmampu lagi.one day.isyaAllah) jln sorang diri, makan sorang diri suma sorang sorang.bila agak busan,balek la.nak wat ape lagi.

third :
stuff lama lama aku da xnak simpan.aku lebih gemar buang merata.sbb aku xnak dihantui kesah lama.sumanya pengajaran wat aku.bila da setia org wat kita cam kutu,wape aku nak simpan lagi.itu bkn kenangan,itu menyakiti namanya.tambah plak lagi,kalao org yg kita setia tu tau siapa kita,tp xreti nak jaga ati.saket la beb.mmg huru hara la kau nanti.kalao bole,kalao da nampak cam berdamai atau 'ex' nak berdamai..ala kadar saja sudeh.paleng penting,mintak stuff lama balek.dia nak simpan?no!ambek balek la.aku nak tgk balek suma brg yg aku buat utk dia tu,then..aku nak baka.xpon buang tenga laot.bia luput suma.hahahahahahaha baru aku puas ati.

fourth :
jadi kurang selera utk melayan jantan atau keluar bersosial bergosip itu ini.hati jadi maken bersey plak dari nak mengambil tahu hal org.dan siyesly,aku nek rimas bila time aku sorang sorang ada org len dtg menyebok nyebok. nak kena pretend gelak 8batu pun iye.ntah la.susa aku neh.xreti nak menonjol sgt .xkesa la kawan ke akrab ke.ape ape je la.penting, cuma memerlukan sorang yg bole jadi pendengar setia pon cukop la.tp,kalao bole,relation yg xpena kenal 1st, then suddenly bole rapat sbb chemistry.mana la tau,dgn chemistry tu bole ngam.dan paleng penting..jantan yg xpernah berCouple atau layan gal dgn baek skang neh menjadi tumpuan aku.paleng penting..kalao jenis yg bole berubah dan ada ciri ciri suami mithali.dan otometik,lepas aku frust tu..keseluruhan, aku jadi lebih terbuka dan lebih memahami diri sendri disamping byk berfikir utk memperbaiki diri. ;)

fifth :
aku mula sayang diri aku lebih dari segalanya.aku mula sedar, tak perlu lebihkan org len dari diri sendri.dan paleng penting..aku mula rasa semakin matang dan menerima semua yg berlaku sebagai ketentuan Tuhan.paleng best,aku akan gi karaoke dan berhibur bersama teman teman.sbb aku pk balek..yg aku putus tu cuma org biasa yg tatau dan xkenal aku camna lagi.kan?lagi satu, putus aja.bkn bercerai barai.so,dia la bodoh pasal da putus nak merayu dtg balek.dulu,xpandang aku beb.hahahahha aku mmg bes.huahua.paleng biken, duk tepi pantai, tepi kolam ke, tepi taman..aku suka kedamaian.aku nak tarek nafas pelan pelan,pejam mata..dan bukak pelan pelan.sambel dgr kicauan burung,tgk kehijauan tumbuhan,tgk bunga bunga pelbagai kaler..duk tepi pantai tgk sunset.lagii,aku akan pastikan aku tenang dan bole menahan kesedeyhan.paleng paleng besssssssssss...aku bersyukur sbb dpt menjadi lebih tabah dan lebih berdikari.
perkara yg pernah berlaku dalam hidup aku neh aku akan jadikan pengajaran dan sempadan utk masa masa yg akan datang...

ha!satu lagi..
cuba test berjalan sorang diri.dan men hujan.kalao lu gentar,men skitar uma lu saja sudahla..
lu test berdiri lua uma, lu berdiri tegak,dongak ke langit dan pejam mata.bukak pelanpelan dan dongak la ke langit.
dan katakan apa saja.menangisla dlm titisan aer hujan yg turun dari langit.itu jam,lu tau ape lu nak bicarakan secara bisikan dari mulotmu.cubalah!
-hot tip daripada hot.fm lemcincau!<-iklan.
















ha,so..aku da jawap.oke?
byk lagi.tp,xsedap la kalao xikot prosedure.kan?tq,ur welkem.












-aku mmg skang neh kuat buat renungrenungan.



No comments: