Sunday, March 9, 2008

Berbagai.

  • KTM - Komuter Tergendala Malam

Agak lama jugak la rasanya aku xbuh ape2 natang dlm blog aku neh.
so,rasanya semaken lama aku simpan menda neh semaken meluat campo menyampah tahap meludah dah aku ni..nak dijadikan cite la..

aku neh keje area Mid Valley,so masok tren pagi2 je.org2 yg bekerja opis mmg la gelaba ramai xingat la.pandang aku pon cam pandang cam aku neh kena cop budak lepasan SPM.yela..diorng formal.aku neh gi keje manade
formal.tp,tapela.nak carik rezeki,duet.lagipun..sementara je.tgu keje yg sesuai neh terpaksa la tahan sket.

tp,aku pedulik ape.kadang2 org yg pakai smart2 neh..ngan kod bagai,ngan baju kaler2 cantek mantek,ngan hand-bag,kasot xnak kalah pon xmenjadi masalah untuk aku.yg menjadi masalahnya...bila time balek keje.kalao komuter,itu tren suda mari,bagi la org keluar dulu.ini tidak.baek org tua,muda,separa tua ke..sama jer.

xde langsung sikap bertolak ansur.pk tempolok sendiri jea.sampai aku pernah sound dlm tren.."HARAP PAKAI KOD BAGAI,TP TAK GUNA OTAK.NO MANES!".hakikat.aku pon hilang rasa respect.aku pedulik ape.nak perang situ,perang la.

  • Fashion - trendy trendon


itu satu hal.yg satu hal lagi..tahap meluat aku da maken menjadi bila budak2 zaman skang neh,nak mengikut fashion paper bag org len bawak..tgk org len beli topshop ke zara ke hape ...dan dan sume nak beli jugak.dulu tade plak aku tgk.

kalao MnG tu lagi la besepah aku tgk budak2 pakai skang.takat baju berlungguk atas meja dlm butik MnG tu pon korang nak jalan megah dpn aku,sorry la beb.aku ludah jer.sket pon aku xheran.bkn xbole beli,tp meluat nak pakai.termasok la jenama2 yg bersekutu.bkn aku tade,tp tayah la nak buat muke bangga kot dpt handy brgan jenama.org len yg ade melambak2 pun tak mcm korang.simpan sket la sikap jakun korang yg xbwk ke mana tu.
ohh..hp/enset.best sgt ker dpt beli enset mahai2 neh?sampai dlm bus pon korang nak bwk kua enset tu,rakam gamba bontot lori bagai?pastu,kua dating,jln ngan member pon kenapa mesti pakai earfon dgr mp3 korang melalui enset canggeh korang tu?kamonla!ini lagi satu fenomena yg menjengkelkan aku.


kamera bergerak neh pun satu.sanggup bwk merata2.korang tau kan kamera begerak neh jenis ape?alaaaa..jenis nikon bagai tu?aku tau la korang neh potograper.tp,tlg la jgn nak GELABA ayam sgt.
simpan sikap jakun anda oke?thx.


p/s : sape trase ke ape ke, aku pedulik hape.HAKIKAT.

2 comments:

Besi Karat said...

-Ala.sape suh naik komuter.naik la
teksi kalo nk ada sikap tolak ansur.
-Ala.bia la dorg nk beli Topshop ke
Zara ke.Kamu ada ke?
-Ala.bia la dorg nk kua kan hp
canggih dorg.Dorg byk duit ptptn
bole beli hp mahal2.Kamu ada ke?


=p

-the elystone. said...

ohh..trima kasey kerana komen blog sy yg xbrape nak ektip neh.yer.kata la ape saja,sy tidak kesah.itu pendapat sy.

say wut;?
ess




hahaha